Būsimi studentai, rikdamiesi universitetą bei studijų programą, domisi ne tik studijų kokybe, bet ir galimybėmis įgytas žinias pritaikyti praktikoje. Tiksliųjų mokslų kelią Vilniaus universitete (VU) prieš 21 metus pasirinkęs dr. Tadas Malinauskas sako, kad fizikos mokslus studijuojantiems dėl to nerimauti neteks – jie savo žinias galės pritaikyti tarptautinėse įmonėse, vadovauti aukštųjų technologijų moksliniams tyrimams ar dirbti laisvai samdomais savo srities profesionalais.

Kalbėdamas apie studijų laikotarpį, dr. Tadas Malinauskas prisimena, kad studijos ir gyvenimas universitete padėjo visapusiškai ugdyti savarankiškumą, kritinį mąstymą, paskatino imtis iniciatyvų. Dalindamasis savo patirtimi ir patarimais su būsimais studentais mokslininkas perspėja, jog kai kurios studijos gali negrįžtamai pakeisti ir mąstymo būdą.

„Įsitikinau, jog mano pasirinkimas buvo teisingas – įdomūs dėstytojai, kurie kiekvienas yra atskira asmenybė, daugybė eksperimentų, įdomių užduočių. Pamačiau, jog VU fizikos studijos buvo šalia pasaulinio lygio fizikos mokslo. Šioje mokslo srityje yra viena tiesa, tai mane visada žavėjo. Pasirinkau VU fizikos studijų programą, nes nenorėjau per anksti apriboti būsimų pasirinkimų, ir tikėjausi gauti giliausią fizikos supratimą“, – savo pasirinkimą komentuoja T. Malinauskas.

Mokslininkas sako, kad pasirinkus mėgstamą veiklos sritį nereikia pamiršti ir laisvalaikio. Trijų vaikų tėvas, Lietuvos dviračių čempionas veteranų kategorijoje ir naują nitridinių kristalų auginimo idėją, kai yra panaudojama vieno atominio sluoksnio storio tarpinė – grafenas, tiriantis mokslininkas pomėgius derinti su mokslais siūlo nuo pat studijų pradžios.

„Jau nuo antro kurso darbavausi puslaidininkių fizikos mokslinėje laboratorijoje, taip pat pradėjau keliauti po Lietuvą ir užsienio kalnus su VU Žygeivių klubu, važinėjau dviračiais, sportavau ir užsiėmiau kitomis veiklomis. Tačiau kartais dėl mokslo reikia atiduoti nemažai laiko ir pastangų bei turėti užsispyrimo, juk moksle reikia būti pirmam. Todėl tik daug dirbant gali pavykti užčiuopti kažką tikrai labai naujo ir svarbaus“, - pasakoja fizikas.

Dr. T. Malinauskas pastebi vyraujantį požiūrį, jog fizikos mokslo sritis iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti gana siaura, o būsimiems studentams svarbiausia parašyti bakalauro darbą ir pabaigti šį etapą. Tačiau VU mokslininkas šiai pozicijai nepritaria ir į fizikos mokslus siūlo pažvelgti plačiau.

„Nežinau, nei vieno fiziko, kuris būtų be darbo. Fizikos studijos duoda labai daug dalykų, kurie šiuo metu yra vertinami – mąstymo būdą, gamtos dėsnių pažinimą, matematinį išsilavinimą, mokslo metodo supratimą, programavimo pagrindus. Todėl šios studijos ne užveria kelius, bet atveria daug pasirinkimų – nuo darbo aukštųjų technologijų įmonėse iki darbo akademijoje“, - sako fizikas.

Anot dr. T. Malinausko, po bakalauro studijų vertas dėmesio kelias yra darbas aukštųjų technologijų įmonėje, derinant jį su magistrantūros studijomis. Dirbant paaiškėja konkrečių žinių trūkumas, kurių gali suteikti magistro programa. Tokiu atveju studijuojama su didesne motyvacija.

„Studijuoti fiziką yra labai įdomu. Kartais būna sudėtinga, dažnai linksma. Perspėju, studijos  negrįžtamai pakeis jūsų mąstymo būdą. Įstoję būkite iniciatyvus, eikite į laboratorijas, eksperimentuokite, pažinkite.  Yra begalės universitetinių veiklų ir už laboratorijų ir auditorijų sienų – FIDI, žygeiviai, chorai, šokiai, sportai. Tai padės atsikvėpti ir surasti naujų jėgų“, - pataria dr. T. Malinauskas.

86478300 631365254266747 9061780854484762624 n 1