VU FF Taikomosios elektrodinamikos ir telekomunikacijų instituto mokslininkai dr. Mantas Šimėnas, dr. Sergejus Balčiūnas ir prof. habil. dr. Jūras Banys kartu su kolegomis iš Nyderlandų, Belgijos, Prancūzijos bei JAV atrado naują koreliuotos molekulinės dinamikos reiškinį hibridinėse medžiagose. Tyrimai buvo atliekami matuojant bei modeliuojant dinamines molekulinių darinių savybes metalo-organiniame karkase MIL-53, kuris pasižymi itin aukštu porėtumu. Šią medžiagą sudaro metalo jonai sujungti molekulinėmis tereftalato jungtimis (angl. linkers), kurios centre turi benzeno žiedą. Aukštas medžiagos porėtumas leidžia šioms jungtims gana lengvai suktis apie savo ašį. Šiame darbe pirmą kartą buvo stebėtas koreliuotas (sukabintas) tokių gretimų jungčių sukimasis pasitelkiant įvairius eksperimentinius bei teorinius metodus. VU FF mokslininkai atliko unikalius plačiajuostės dielektrinės spektroskopijos eksperimentus, kurie leido stebėti bei charakterizuoti šį procesą. Stebėtas koreliuotos molekulinės dinamikos reiškinys gali būti pritaikytas konstruojant molekulinius krumpliaračius bei kitus egzotiškus molekulinės nanotechnologijos elementus.

Tyrimų rezultatai paskelbti itin prestižiniame Journal of the American Chemical Society (JACS) žurnale (Amerikos chemijos draugijos žurnalas, skirtas naujiems atradimams chemijos, fizikinės chemijos bei medžiagotyros srityse bei turintis itin aukštą cituojamumo rodiklį (>15)). Šis darbas yra vienas iš keleto šios mokslininkų grupės darbų apie hibridines medžiagas neseniai publikuotų prestižiniuose žurnaluose.

Daugiau informacijos: https://pubs.acs.org/doi/10.1021/jacs.1c03630